SERHED HABER - Muş’un Bulanık ilçesine bağlı Erentepe Belde Belediyesi tarafından uzun süredir takip edilen Anadolu Lisesi talebi olumlu sonuçlandı. Erentepe Anadolu Lisesi’nin resmiyet kazanarak 2026-2027 eğitim öğretim yılında öğrenci kabul edeceğinin açıklanması beldede büyük sevinçle karşılandı.
Müjdeli haberi kamuoyuyla paylaşan Erentepe Belediye Başkanı Hüseyin Haydaroğulları, eğitim yatırımlarının bir bölgenin geleceğini şekillendiren en önemli unsurlar arasında yer aldığını belirterek, Anadolu Lisesi’nin belde gençleri için önemli bir fırsat olacağını söyledi.
Başkan Haydaroğulları, yıllardır öğrencilerin lise eğitimi için farklı merkezlere gitmek zorunda kaldığını hatırlatarak, “Bugün Erentepe’miz için tarihi bir gün yaşıyoruz. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız Anadolu Lisesi talebimiz resmiyet kazandı. İnşallah 2026-2027 eğitim öğretim yılında öğrencilerimiz kendi beldelerinde nitelikli eğitim alma imkânına kavuşacak. Bu gelişme sadece bir okulun açılması değil, aynı zamanda beldemizin geleceğine yapılan çok önemli bir yatırımdır” dedi.
Eğitim alanında yapılan her yatırımın gençlerin geleceğine yapılan yatırım olduğuna dikkat çeken Haydaroğulları, sürece katkı sunan isimlere teşekkür ederek şunları söyledi:
“Başta Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin olmak üzere, Muş Milletvekilimiz Sayın Mehmet Emin Şimşek’e, AK Parti Muş İl Başkanımız Sayın Melik Emre’ye, Muş Valimiz Sayın Avni Çakır’a, Bulanık Kaymakamımız Sayın Ömer Övünç Koşansu’ya, bakanlığımızın kıymetli genel müdürlerine, il ve ilçe milli eğitim müdürlerimize ve bu süreçte emek veren dava arkadaşlarımıza gönülden teşekkür ediyorum. Her biri Erentepe’nin eğitim geleceği için önemli destekler sundu. Bu yatırımın beldemize kazandırılmasında emeği geçen herkese şükranlarımı sunuyorum.” ifadelerine yer verdi.
Göreve geldikleri günden bu yana Erentepe’nin gelişimi için yoğun çaba sarf ettiklerini ifade eden Haydaroğulları, eğitimden altyapıya, sosyal hizmetlerden gençlik projelerine kadar birçok alanda çalışmalar yürüttüklerini belirtti.
“Bizler beldemiz için canla başla, aşkla şevkle çalışıyoruz. Yılmadan, yorulmadan, pes etmeden ve mazeret üretmeden memleket ve millet sevdasıyla hizmet etmeye devam ediyoruz. Her zaman ifade ettiğimiz gibi önceliğimiz insanımızın yaşam kalitesini yükseltmek ve çocuklarımızın geleceğini daha güçlü hale getirmektir. Eğitim alanındaki bu kazanım da bunun en önemli örneklerinden biridir” diye konuştu.
Başkan Haydaroğulları, sözlerini şu ifadelerle tamamladı:
“Bizim anlayışımız günü kurtarmak değil, geleceği inşa etmektir. Her fırsatta söylediğimiz gibi; Erentepe’de gelecek seçimler için değil, gelecek nesiller için çalışıyoruz. Anadolu Lisemizin beldemize, öğrencilerimize, velilerimize ve tüm eğitim camiamıza hayırlı ve uğurlu olmasını diliyorum. İnşallah bu okuldan yetişecek gençlerimiz gelecekte ülkemizin farklı alanlarında önemli başarılara imza atacaktır.” dedi.
Erentepe Anadolu Lisesi’nin 2026-2027 eğitim öğretim yılında öğrenci kabul ederek eğitim faaliyetlerine başlaması bekleniyor. Açılacak okulun, belde ve çevre yerleşim yerlerinde yaşayan öğrencilerin eğitim imkanlarına önemli katkı sağlaması hedefleniyor.




