SERHED HABER - Vefat haberinin ardından Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Erentepe belde örgütü, taziye mesajı yayımlayarak merhuma Allah'tan rahmet, kederli ailesine ve yakınlarına başsağlığı dileğinde bulundu.
Görev Süresi ve Sonrasındaki Hukuki Süreç
Erentepe’de bir dönem belediye başkanlığı yapan Mehmet Yaşık, sonraki yıllarda yargılandığı davalarla gündeme gelmişti. Yaşık, 2021 yılında “örgüt üyesi olmak” iddiasıyla Adana’da gözaltına alınmış, emniyetteki ifadesinin ardından serbest bırakılmıştı.
Hakkındaki soruşturma kapsamında 2022 yılında "örgüt üyesi olmak" iddiasıyla yeni bir iddianame hazırlanmış ve açılan dava sonucunda mahkeme heyeti Yaşık’a 6 yıl 3 ay hapis cezası vermişti. Yerel mahkemenin bu kararının ardından dosyanın istinaf sürecinde olduğu bildirilmişti.
Yaşık, hukuki süreci devam ederken Adana'da geçirdiği rahatsızlık sonucu yaşamını yitirdi.



