Muş
Yayınlanma : 23 Haziran 2026 09:54
Düzenleme : 23 Haziran 2026 11:25

Muş’ta Kenger ve Gülık Toplayanlara Büyük Ceza: 699 Bin TL’ye Kadar Uygulanacak

Muş’ta Kenger ve Gülık Toplayanlara Büyük Ceza: 699 Bin TL’ye Kadar Uygulanacak
Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Muş İl Müdürlüğü, kent genelinde doğal bitki türlerinin korunması amacıyla denetimlerini artırdı.

SERHED HABER- Özellikle bahar aylarında yoğun şekilde toplanan kenger (kereng), çiriş otu (gülık), uçkun, mendik, heliz ve salep gibi doğal türlerin bilinçsiz ve ticari amaçlı toplanmasının ekosisteme zarar verdiği belirtildi.

Yetkililer, izinsiz ve mevzuata aykırı şekilde yabani bitki toplayanlara yönelik yasal işlem uygulanacağını, 2026 yılı kapsamında biyolojik çeşitliliğe zarar veren faaliyetler için 699 bin 245 TL’ye kadar idari para cezası kesilebileceğini açıkladı.

DOĞAL DENGE TEHLİKE ALTINDA

Muş’un zengin bitki çeşitliliği, kontrolsüz toplama faaliyetleri nedeniyle risk altında bulunuyor. Özellikle bazı kişilerin ağır vasıtalarla bölgeye gelerek bitkileri kökleriyle birlikte toplaması, doğal yaşam alanlarının zarar görmesine ve bitkilerin gelecek yıllarda yeniden yetişme kapasitesinin azalmasına neden oluyor.

DKMP Muş İl Müdürlüğü tarafından Muş Valiliği’ne iletilen bilgilendirmede, yöre halkı tarafından tüketilen birçok yabani bitkinin aşırı toplanmasının doğal habitat üzerinde kalıcı etkiler oluşturabileceği vurgulandı.

“DOĞAL ZENGİNLİKLERİMİZİ KORUMALIYIZ”

DKMP Muş İl Müdürü Metin Yıldırak imzalı açıklamada, kontrolsüz toplamanın sadece bitki örtüsüne değil, tüm ekolojik sisteme zarar verdiği ifade edildi.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Özellikle ağır vasıtalarla gerçekleştirilen bu toplama faaliyetleri, doğal alanların ekolojik bütünlüğünü olumsuz etkilemektedir. Doğal zenginliklerimizi korumak ve gelecek nesillere aktarmak hepimizin ortak sorumluluğudur.”

DENETİMLER SIKILAŞTIRILACAK

DKMP ekipleri, 2872 sayılı Çevre Kanunu kapsamında denetimlerin devam edeceğini bildirdi. Ticari amaçla izinsiz bitki toplayan kişiler hakkında gerekli işlemlerin yapılacağı belirtilirken, vatandaşlardan doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanılması konusunda duyarlı olmaları istendi.

Muş genelindeki doğal alanlarda denetimlerin artırılarak sürdürüleceği, ekosisteme zarar veren kontrolsüz toplama faaliyetlerine izin verilmeyeceği kaydedildi.

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.